tisdag 4 december 2012

4 Dec: Blicken på julstjärnan!

Något som jag tycker om att ha på julkort är julstärnor,
speciellt dem som jag har fått göra själv!
Från början så var stjärnan ett tvinat pappers snöre (vem hade kunnat tro det)!
 Jag ville ha sex blad, så jag klippte tre lika långa bitar av snöret
och band ihop dem med ett litet band med två pärlor i ändarna.
 Efter det så snurrar man försiktigt upp blombladen.
Jag valde att lämna lite av snöret som det var, då får man en snyggare avslutning i ändarna.
 

Jag tyckte att "Lili of the valley" stämpeln passade bra,
den är färglagd med mycket lila och rosa Distresser och utstansad i en snygg form.
Valde en röd bas och ett grönt mönstrat papper med mistlar som passade perfekt till stämpeln.
Till detta så satte jag då fast min julstärna!
Självklart lite guld pärlor i hörnen och som avslutning använde jag mig av en tunn glitter penna som jag målade på några delar på stämpeln och även de röda bären på pappret.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar